DIKT

I dag på svenskan skulle jag och en kille i min klass lyssna på en opra för att vi hade varit sjuk när dom andra lyssnade på den och under tiden skulle man skriva ner ord man tänkte på när man hörde låten. Mina ord va rädsla, mysteriskt, kärlek, kyrkan, munkar, förritiden, kör, oro, hjälp, vakert, melodi, kamp och krig. Sen när vi hade gjort det skulle man ta några av orden man hade skrivit och skriva en dikt. Min dikt blev så här:


R.K.O


Rädsla är en känsla och ett mysterie.
Kärlek är en känsla, en känsla som är vaker.
Oro är den känslan jag får när jag ser dig en kamp mot mig själv och mina känslor.
Rädsla, Kärlek och oro är ett oändligt krig.




Kommentarer
Postat av: Elina

Shiit Tinna, värsta poeten! super bra! Jättejätte bra var den! :D <3<3<3<3<33<3

2009-02-09 @ 20:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0