SPA A LA TINNA & FREDRIKA <3

jag älskar att gå på spa men när plånboken är tom och det inte finns ngn tid på spat
så kan man göra spa hemma! det är facktiskt jätte mysigt så här gör du för att
lyckas med ditt hemma spa:

hitta en tidning som har repotage om spa saker
 fredrika hitta i den här månadens frida. men jag är ju så snäll
så här kommer några recept på ansiktskurer och fotkurer


ANSTIKSKURER

Mask  för torr hy:

Mosa en avokado, tillsätt sesamolja,
några droppar citron saft och applicera på huden.
Låt verka  i ca 15 min och skölj bort allt med ljummet vatten

Mask för fet hy:

Grapefrukt  kan motverka fet hy. Doppa gurkskivor i frskpressad
juice och lägg dem på huden i ca 10 till 15 min.

Peelingkräm för kroppen:

Blanda grovsalt med olivolja och massera hela kroppen (fötterna)
med cirkelrörelser innana duduschar och tvättar dig som vanligt.

FOT OCH HNADKRÄM:

återfuktande mask:
börja med en peelig och skälj. Blanda lika delar mjöl, honung
och mjölk och massera på fötterna. Täck med bomullsstrumpor eller plastpåsar
och låt verka minst 20min. Samma recept som för fötterna kan med fördel
användas på händerna! de blir mjuka, lena och återfuktande och appliceras efter
 varmt hand/fotbad


 
resultatet på min och fredrikas spa
bricka! :D



haha visst är vi snygga!? :P


hoppas ni får det lika kul som vi hade det!!!!

PUSS&KRAMT


Kommentarer
Postat av: fredrika

vad snygga vi är :P

2009-09-06 @ 21:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0